KULTURNÍ VĚDOMOSTI A NÁSTROJE WEB2
Naše škola se každoročně zapojuje do projektů e-Twinning. Tato platforma umožňuje studentům z evropských států, ale i mnoha dalším, spolupracovat na mezinárodních projektech. Naše spolupráce proběhla mezi Gymnáziem Pacov a školami z Turecka, Rakouska, Chorvatska a Portugalska.
Cílem projektu je rozvíjet znalosti cizích jazyků a digitálních dovedností, učit se kultuře různých zemí, zlepšit spolupráci a upevnit povědomí o životním prostředí a e-bezpečnosti a podpořit tak cíle osnov.
Všechny aktivity probíhají pomocí vhodných nástrojů Web2 a dáváme předost spolupráci ve smíšených skupinách.
Jak projekt probíhal?
Listopad: Studenti vytvořili své avatary a představili sebe, své školy a země. Použili jsme Web2 prostředí https://www.pixton.com/
Prosinec: Studenti představili ostatním zemím své přední spisovatele a jejich díla, to vše rozděleno do 5 odlišných literárních žánrů. Použili jsme webovou aplikaci https://learningapps.org/
Leden: Studenti se zapojili do soutěže o nejlepší píseň tím, že svou oblíbenou píseň popsali, zjistili zákulisí vzniku písně a vzájemně hodnotili písně jiných zemí. www.mentimeter.com
Únor: Studenti informují ostatní země o tradičních receptech pro své země.
Březen: Studenti dokončují jednotlivé aktivity, sledují práci ostatních studentů.
Duben: Projekt je diseminován na různých mediích a uzavírán.
Během celého trvání projektu se konaly schůzky nejen učitelů, ale i studentů. Ti zde představili ostatním studentům svoji školu, region a zemi pomocí prezentací. Ke komunikaci jsme dále používali Zoom, WhatsApp nebo e-maily.
Výstupy vzniklé společnou prací všech 5 škol z 5 zemí Evropy:
Seznámili jsme se navzájem. Toto jsou naše školy:
https://learningapps.org/display?v=pwycu66z222
Studenti všech zemí vybírali známé autory knih ze svých zemí píšící v daném žánru : Zkuste přiřazovací kvízy:
https://learningapps.org/watch?v=ped14mcpa22
https://learningapps.org/watch?v=p0ir1j6y322
Písně a jejich oblíbenost – studenti volili z celkem 18 písní našich hudebních skupin a zpěváků: Jak dopadla jejich volba?
https://www.mentimeter.com/app/presentation/a64e839a8362595416f68a23557e0a81/5de3c29bad10
Video-příběhy, jejichž děj byl štafetově rozvíjen a dopisován studenty dalších 4 škol z různých zemí.
https://www.youtube.com/watch?v=b_oJCv301kc&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=OBLOdo_loT0&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=hot3-sGcSgA&t=5s
https://www.youtube.com/watch?v=rFtNnEg-_Q4&t=1s
Mezinárodní kuchařka jako výsledek prezentace národních pokrmů:
https://www.storyjumper.com/book/read/133813742/627932d5e7c83
Následně jsem si mezi sebou chtěli poslat dárek – balíček obsahující nejtypičtější předměty našich zemí. Bohužel výměna proběhla jen ve směru ČR do Turecka, z Turecka do Rakouska a z Rakouska do Chorvatska, a tak jsme tento balíček neobdrželi, ale poslali. Obsahoval mimo jiné CD s folklórní hudbou, hokejový puk a floorbalový míček, háčkovanou dečku, cestovní známky známých míst ČR, pohlednice Pacova, sladkosti i jiné drobné předměty.
Závěrečné hodnocení celého projektu studenty dopadlo na výbornou. Všichni studenti všech 5 zemí byli zcela spokojení s průběhem, vedením, zadáním i diseminací projektu.
Díky tomu, že projekt byl velmi zajímavý a inspirativní, vyučoval nejen anglický jazyk, ale i jeho použití v moderních webových nástrojích a zejména skvělou práci studentů, žádáme o cenu kvality k tomuto projektu „Quality Label“ pro rok 2022.
Ing. Blanka Kortánová